Vyberte stranu

Cyklotrenažér je v podstate simulátor cestného bicykla a ponúka intenzívny tréning aj vtedy, ak vonku prší, sneží alebo jednoducho nie sú vhodné exteriérové podmienky na cyklistiku. Preto je tento fitness stroj považovaný aj za suchú prípravu cyklistov mimo sezónu. Udržiavanie kondície, ale tiež vytrvalosti je jeho doménou.

V rámci kategórie cyklotrenažérov sa stretnete s niekoľkými typmi a variantmi náhrady bicyklov. Na domáce využitie je k dispozícii ponuka základných modelov, no svoj výber môžete orientovať aj na profesionálne cyklotrenažéry, ktoré sú určené pre vrcholových športovcov a tvoria súčasť fitcentier a posilňovní.

Náš tip: Nakupujte v overených eshopoch! Insportline.sk  Hej.sk, Fitness-store.sk ponúkajú  domáce zariadenia za výhodné ceny.

Viac Informácii

Ako vybrať cyklotrenažér? Podľa záťaže aj brzdného systému

Ak zvažujete kúpu cyklotrenažéra, mali by ste sa v danej tematike aspoň trochu orientovať. Minimálne by ste mali vedieť, čo vyhovuje práve vám a aké sú vaše požiadavky. Na základe toho si následne prispôsobíte odporúčané atribúty výberu:

  • Kto bude cyklotrenažér využívať – iba vy alebo aj iní členovia rodiny?
  • Ako často bude používaný?
  • Aká je jeho maximálna nosnosť?
  • Aký typ sedáka zvoliť?
  • Chcete využívať všestranné nastavenie riadítok?
  • Akú hmotnosť záťažového kolesa použiť?
  • Postačia klasické pedále?
  • Zvolíte najlacnejší trecí brzdný systém alebo stavíte na magnetický?

 

Vyberte si z ponuky cyklotrenažérov!

hodnotenie

tlačidlo

hodnotenie

tlačidlo

hodnotenie

tlačidlo

hodnotenie

tlačidlo

Pohodlie aj intenzívny tréning súčasne

Preferujte anatomicky tvarovaný sedák cyklotrenažéra. Ak je totiž sedadlo väčšie, neznamená to, že musí byť aj pohodlnejšie. Komfort pri sedení zaručí nastaviteľnosť výšky a polohy v horizontálnom smere či obľúbené gélové sedadlá. Rovnako nastaviteľný spôsob majú aj riadidlá, ktorých polohu regulujete podľa potreby.

Pre kvalitný a intenzívny tréning vyberajte vyššiu hmotnosť záťažového kolesa. Tá zaručí plynulejší a vyrovnanejší chod a efektivitu cvičenia. Efektívnosť a dokonale simulovaný tréning docielite aj použitím pedálov, ktoré okrem klasickej bezpečnostnej pásky ponúkajú aj možnosť zakomponovania cykloobuvi. Týka sa to vybraných modelov.

 

cyklotrenazer

Cvičenie na trenažéri – ako na to?

Vytvorenie optimálnej pozície pri cvičení je základom, aj keď môže chvíľu trvať, kým nájdete tú vhodnú a osvedčenú. Docielite ju správnym nastavením výšky sedáka, jeho ergonomickým tvarom a tiež ideálnou polohou riadidiel. Samozrejme, vplyv na očakávané výsledky a pohodlie má aj celková konštrukcia a rôzne individuálne vplyvy.

Pred samotným začatím na cyklotrenažéri sa odporúča zahriať telo krátkou rozcvičkou a strečingom. Začiatok tréningu by mal mať pozvoľné tempo, menšie zaťaženie. Následne môžete záťaž postupne zvyšovať. Záver tréningu tvorí rovnaký postup, len v opačnom smere. Pomaly znížte záťaž a uvoľnite svaly.

Pomôckou môže byť aj skratka FIT, ktorá zjednoduší váš domáci fitness plán. Písmeno F predstavuje frekvenciu cvičenia, ktorá by sa mala pohybovať v rozmedzí 3 – 5 dní v týždni. Intenzita cvičenia, a teda I, súvisí s maximálnou tepovou frekvenciou, a to v jej 60 – 90%. T-éčkom sa označuje dĺžka cvičenia, ktorá činí dvadsať až šesťdesiat minút.

Aký je rozdiel medzi cyklotrenažérom a rotopedom?

Simulácia jazdy na bicykli môže mať niekoľko podôb, z ktorých každá má svoje špecifiká, ktoré rozhodujú o tom, ktorý variant interiérovej cyklistickej jazdy bude zodpovedať vašim požiadavkám a najviac vyhovovať.

Rotoped pomáha udržiavať telo v kondícii, spevňuje jeho svalstvo a správnym cvičením napomáha k chudnutiu. Je určený predovšetkým pre domáci tréning a nie pre vrcholových športovcov a profesionálne trénovanie. Čo sa týka záťaže, v ponuke nájdete manuálne cyklotrenažéry a počítačom riadené ergometre.

Cyklotrenažér je fitness stroj, vďaka ktorému máte možnosť dopriať si dokonalú simuláciu jazdy na bicykli. Ponúka presné a citlivé nastavenie záťaže a dokonalú stabilitu. Pre autentický pocit pri cvičení sú niektoré typy cyklotrenažérov vybavené kombinovanými pedálmi s SPD zámkom, vďaka čomu je vhodné aj použitie cykloobuvi.

 

cyklotrenazer

Cyklotrenažér alebo rotoped? Ich využiteľnosť v skratke

Ak sa ešte stále neviete rozhodnúť, ktorý z fitness trenažérov by vám najviac vyhovoval, skúste sa zorientovať podľa stručného zoznamu ich charakteristík, plusov, mínusov a výsledkov, ktoré nimi môžete dosiahnuť:

Cyklotrenažér:

  • dokonalá simulácia jazdy na bicykli
  • presnejšie nastavenie záťaže oproti rotopedu
  • vhodné pre športový druh jazdy
  • využiteľnosť najmä pre cyklistov, ktorí sa potrebujú udržiavať vo forme aj mimo sezóny
  • tréningom udržiavate, ale aj rozvíjate telesnú kondíciu, spevňujete zadné partie, stehná a lýtka

Rotoped:

  • predstavuje jednoduchší typ tréningu
  • vhodné aj pre ľudí s nadváhou a horšou kondíciou
  • chrbtica je oproti cyklotrenažéru vo vzpriamenejšej polohe, a preto nedochádza k jej preťaženiu
  • ideálny aj pre cvičiacich, ktorí majú problémy s bolesťami chrbtice alebo s kĺbmi
  • tréningom spevňujete telo a chudnete

Najlepšie moderné cyklotrenažéry a ich funkcie

Za zmienku v rámci kategórie cyklotrenažérov stojí využitie trenažéra v podobe zariadenia, do ktorého upnete svoj vlastný bicykel. V tomto prípade taktiež simulujete jazdu v prírode. Alternatívny spôsob bicyklovania vzniká na princípe trenia zadného kolesa o koleso záťažové. Nevýhodou je vyššia hlučnosť a obmedzený priestor v miestnosti.

Moderné trenažéry dokážu vytvárať hodnoverné napodobenie cyklotrasy, keďže ponúkajú plynulé zmeny odporu. Váš tréning pritom môžete sledovať prostredníctvom projekcie exteriéru v televízii, tablete či v smartfóne.

V podstate ide o komunikáciu cyklotrenažéra, ktorá prebieha pomocou Bluetooth. Trenažéry sú taktiež vybavené ANT+ prenosom, ktorý sa používa pre pripojenie k počítaču. K tomu je však často potrebné aj dokúpenie príslušenstva.

 

cyklotrenazer

Techniky cvičenia na cyklotrenažéri

Efektívnosť cvičenia záleží najmä od techniky šľapania, čo platí aj pre rotoped. Frekvenčné alebo tzv. kruhové šľapanie predstavuje rýchly a švihový tréning, ktorý sa odporúča najmä pre redukciu telesnej hmotnosti. Vyžaduje si použitie ľahších prevodových stupňov.

Výsledkom silového šľapania či šľapania do štvorca je posilňovanie dolných končatín. Ide o silový tréning a pomalú frekvenciu s nastavením ťažších prevodových stupňov. Ďalším typom cvičenia, náročnejším, je šľapanie zo sedáka. Vtedy zapájate aj horné partie tela. Používajte nižšiu frekvenciu šľapania a nezabudnite na správne držanie tela.

Cvičiť na trenažéri môžete aj šľapacou technikou s jednou dolnou končatinou, pričom nohy vystriedate. Podobný je tréning so striedavým použitím dolných končatín, s jednou rukou rozpaženou. Lepšiu techniku šľapania získate striedaním ľahšieho a ťažšieho prevodového stupňa, po cca dvadsiatich sekundách.

 

cyklotrenazer

Kde nakúpiť? Najlacnejšie neznamená vždy najlepšie

Fitness trenažéry nie sú práve najlacnejšou záležitosťou, a preto by ste ich kúpu mali realizovať u overených predajcov. Zabudnite na bazár, riešením je internet. Eshopy ako Insportline.sk, Fitness-store.sk alebo Hej.sk majú kvalitné fitness stroje a príslušenstvo, ktoré zaručia kvalitný tréning a efektívne cvičenie.

Nezabúdajte na hlavné atribúty výberu a prispôsobenie vašim individuálnym požiadavkám a  telesným danostiam. Ak si nie ste istý správnosťou zvoleného modelu, pomôžte si recenziami zákazníkov alebo požiadajte o radu ochotný personál, ktorý je k dispozícii na online chate webových stránok.

hej sk
Cyklotrenažér ako alternatíva cestného bicykla v nepriaznivom počasí? Rozhodne a nie len to!
5 (100%) 45 hlasov