Vyberte stranu

Stacionárny bicykel, nazývaný tiež rotoped, patrí k tým športovým strojom, ktoré môžete plnohodnotne využívať aj v pohodlí domova. Či už bude vaším cieľom chudnutie, formovanie sedacích svalov a svalov dolných končatín, docielite tiež zlepšenie vašej kondície, a tým aj pocity šťastia a spokojnosti.

Medzi výhody stacionárneho bicykla nepochybne patrí fakt, že ho môžu používať aj ľudia trpiaci nadváhou. Navyše je šetrný ku kĺbom a netreba sa mu vyhýbať ani v procese rekonvalescencie. Pozrite si pri cvičení obľúbený seriál, započúvajte sa do motivačnej hudby a užívajte si pohyb v bezpečí domova.

Náš tip: Nakupujte v overených eshopoch! Insportline.sk, Hej.sk, Fitness-store.skponúkajú  domáce zariadenia za výhodnú cenu.

Viac Informácii

Manuálne ovládaný stacionárny bicykel alebo ergometer?

Čo sa týka klasického stacionárneho bicykla, jeho cena je pomerne prijateľná, no množstvo funkcií obmedzené. Záťaž sa nastavuje pomocou otočného kolieska, čo je pre niekoho menej komfortné a inému zase neprekáža. Tak či onak, pri rozhodovaní sa je dôležité položiť si otázky kto, ako často a s akým primárnym účelom bude rotoped využívať.

Ergometer vyniká najmä tým, že prispôsobuje záťaž podľa aktuálnej tepovej frekvencie používateľa. Zároveň ju dokáže udržiavať v prednastavenom rozmedzí, čím zabezpečí efektívne odbúravanie tukov. Ponúka širokú škálu nastavení a funkcií a dynamický tréning s vybraným profilom trasy.

 

stacionárny bicykel

Aký typ stacionárneho bicykla je recumbent?

Recumbenty sú trenažéry určené predovšetkým pre tých, ktorí majú problémy so stabilitou, zníženou pohyblivosťou alebo pre ľudí trpiacich pri dlhodobom sedení. Disponujú totiž pohodlným sedákom s opierkou, ktoré má po stranách oporné držadlá. Dosiahnutý je tým aj vyšší komfort.

Cvičením na recumbente je vaša chrbtica vo vzpriamenejšej polohe, pretože ste počas tréningu opretí. Samotný sedák má väčšinou väčšie rozmery a v kombinácii s operadlom zabraňuje hrbeniu. Ak by ste predsa pocítili bolesti v bedrovej oblasti, pravdepodobne nemáte správne nastavenú výšku sedáka.

 

Vyberte si z ponuky stacionárnych bicyklov!

Rotoped inSPORTline Soledat

hodnotenie

tlačidlo

Recumbent inSPORTline inCondi R60i

hodnotenie

tlačidlo

Rotoped magnetický Spokey Vexor

hodnotenie

tlačidlo

ROTOPED HERTZ TR100

 

hodnotenie

tlačidlo

Magnetický rotoped Spokey ORYX

hodnotenie

tlačidlo

Oplatí sa siahnuť po stacionárnom bicykli s rozšírenými funkciami?

Mini počítač si získal svoje pevné miesto aj v oblasti športu, konkrétne v tomto prípade ako ukazovateľ funkcií dôležitých pri cvičení na rotopede. Prejdená vzdialenosť, čas, počet spálených kalórií či merač pulzu sú len niektoré z nich. Pri tréningu pomáhajú pohybovo sa nastaviť tak, aby bolo bicyklovanie naozaj efektívne.

Ak napríklad potrebujete pri danej aktivite na ergometri zmerať činnosť srdca, využiť môžete tri spôsoby. Snímač môže byť súčasťou držadiel, no vtedy ste obmedzení na úchop v ich presne stanovenej časti, čo nemusí byť pre všetkých pohodlným riešením a pri nadmernom potení ani zodpovedajúci pravdivým hodnotám.

Ďalšími možnosťami sú prichytenie snímacej klipsne o ucho alebo použitie hrudného pásu. Vtedy sú údaje pulzových hodnôt, ale aj ďalšie merania srdcovej činnosti, posielané priamo do počítača. Tento typ stacionárnych bicyklov je využiteľný nielen pre ľudí so srdcovými ťažkosťami. Mnohých však nepoteší cenovou náročnosťou.

 

Ako si vybrať ten správny stacionárny bicykel?

Správny výber rotopedu závisí od niekoľkých základných atribútov, no v každom prípade sú smerodatné najmä individuálne požiadavky, telesné schopnosti a zdravotné podmienky. Od nich sa bude odvíjať voľba konkrétneho typu stacionárneho bicykla a potrebné množstvo funkcií. Ak zvažujete kúpu, položte si nasledovné otázky:

  1. Kto bude trenažér používať? Nájde využitie pre jedného človeka, viacerých členov rodiny? Bude na ňom cvičiť profesionálny športovec, začiatočník, obézny človek?
  2. Ako často ho budete používať? V pravidelných intervaloch, rehabilitačne?
  3. Aká je vaša hmotnosť a výška? Maximálna nosnosť jednotlivých typov stacionárnych bicyklov sa môže líšiť aj v desiatkach kilogramoch.
  4. Aký pohodlný je sedák? Jeho tvar, veľkosť a materiál môže mať rôzne prevedenie.

 

spinning

Stacionárny bicykel a chudnutie

Hlavná záťaž sa pri cvičení sústreďuje na oblasť stehien a zadných partií. Tie patria medzi najväčšie svaly ľudského tela. Ak cvičíte sval, ktorý patrí medzi do kategórie veľké, pri cvičení potrebujete zrýchlenie dýchania. To je presne to, čo platí najmä pre hmotnostne ťažších ľudí.

V praxi to funguje tak, že na prvé minúty cvičenia sa na pohyb využíva cukor. Tento druh energie má však obmedzené zásoby a po niekoľkých minútach sa v tele minie aj jeho rezerva. Po cca dvadsiatich minútach je už značná časť energie pri pohybe čerpaná z tukových zásob.

To je presne to, čo chceme pri cvičení na stacionárnom bicykli v tomto prípade docieliť. Dôležité je držať si optimálnu tepovú frekvenciu, ktorú si môžete vypočítať pomocou BMI kalkulačky. Tú si zas môžete kontrolovať pomocou športtestera, ktorý je často integrovaný v stacionárnom bicykli.

Ak budete šliapať veľmi pomaly a s malou záťažou, výsledky sa nedostavia. Tvrdý tréning zase môže pôsobiť záťažovo na organizmus. Pre optimálne výsledky preto odporúčame nájsť kompromis medzi týmito dvoma štýlmi.

Náš tip: Nakupujte v overených eshopoch! Insportline.sk, Hej.sk, Fitness-store.skponúkajú  domáce zariadenia za výhodnú cenu.

Viac Informácii

Bezpečné bicyklovanie? Áno, pomocou stacionárneho bicykla

Je iné, ak spadne na zem človek s nadváhou, ktorý môže mať mnohonásobne viac kíl ako je priemerná hmotnosť dospelého človeka. Aj zotavovanie z úrazu má podstatne pomalší priebeh. Stacionárny bicykel je preto vhodnou náhradou tréningového jazdenia.

Navyše, prostredníctvom neho telo spaľuje aj tuky, takže môže byť zároveň predprípravou na jazdu vo vonkajšom prostredí. Tá bude určite bezpečnejšia, ak bude mať človek za sebou určitú pohybovú aktivitu, napríklad na stacionárnom bicykli, a zvládnutú techniku šliapania, ktorá je veľakrát dôležitejšia, ako sa môže zdať.

 

spinning

Osvedčené rady a tipy, ako cvičiť na stacionárnom bicykli

Ak ste sa rozhodli naplniť vaše novoročné predsavzatia a cvičenie beriete vážne, aj to na mechanickom stacionárnom bicykli má svoje pravidlá. Rozhodne odporúčame pred samotným tréningom zaradiť aspoň krátku rozcvičku a strečing. Až potom sa môžete pustiť do postupného pridávania záťaže.

Dodržujte aj tieto zásady:fitness-store.sk/rotopedy/mechanicke

  • aby naozaj došlo k spaľovaniu tukov, skúste sa riadiť FIT pomôckou, ktorá súvisí s frekvenciou cvičenia; táto skratka v podstate určuje ako často a v akej intenzite by ste sa mali venovať cvičeniu na stacionárnom bicykli
  • v praxi je ideálna pohybová aktivita v intenzite 3 – 5 dní v týždni, s dĺžkou trvania 20 – 60 minút a s tepovou frekvenciou v rozmedzí 60 – 90%
  • okrem správneho nastavenia výšky sedáka a zvolenia správnej ergonómie stojí za zmienku aj výber brzdového systému; keďže v ponuke je niekoľko druhov brzdiacich mechanizmov, záleží skôr na vašich požiadavkách a finančných možnostiach, ktorý sa stane favoritom
  • viacerí ľudia vyhľadávajú indukčný brzdný systém a jeho tichý chod pre stacionárny bicykel vyhovujúci aj bývaniu v bytoch

 

Vyberte si z ponuky stacionárnych bicyklov!

Rotoped inSPORTline Soledat

hodnotenie

tlačidlo

Recumbent inSPORTline inCondi R60i

hodnotenie

tlačidlo

Rotoped magnetický Spokey Vexor

hodnotenie

tlačidlo

ROTOPED HERTZ TR100

 

hodnotenie

tlačidlo

Magnetický rotoped Spokey ORYX

hodnotenie

tlačidlo

Kde nakúpiť?

Rozhodli ste sa formovať postavu a zlepšiť si kondíciu v domácom prostredí? Máme pre vás niekoľko zaujímavých tipov. Tie sa spájajú s overenými eshopmi Insportline.sk, Fitness-store.sk alebo známym online obchodom Hej.sk. Zaručene nájdete to, čo hľadáte a navyše, bude vám poskytnutá aj odborná pomoc pri výbere, ak o ňu požiadate.

Stacionárny bicykel, profesionálny ergometer alebo recumbent, každý si nájde trenažér vyhovujúci práve jeho požiadavkám. Spoznajte pozitívne účinky cvičenia, doprajte si lepšiu kondíciu, krajšie telo a vychutnávajte pocity spokojnosti. A pritom nemusíte nikam ísť, toto všetko si môžete kúpiť aj domov!

hej sk
Pomáha stacionárny bicykel na chudnutie? Áno, ale v domácom fitku má oveľa širšie využitie
5 (100%) 12 hlasov